Pagina's

zaterdag 14 december 2013

School #2 - Secretaresse

3 september had ik mijn eerste school dag, ik was best wel zenuwachtig. Want ik wist niet wie er bij mij in de klas zou komen en hoe het allemaal zou gaan. In mijn klas zat er niemand die ik kende. We zaten met zijn 30e in een klas en we waren dan ook het enige 1e klassers van de secretaresse opleiding. Een leuke klas, ik wist het niet zo goed. Ik was wel helemaal overtuigd van de opleiding, maar was dat nou wel echt?
De eerste periode stond in teken van lessen, leren en school. Saai, en iets wat ik eigenlijk ook niet wilde. Ik wilde namelijk niet voor niets BBL doen. Daarom heb ik besloten om mij echt op school te richten en niet om de gezelligheid. Toch heb ik wel een paar leuke meiden leren kennen waar ik elke pauze mee zat. Iedereen was heel erg anders dan ik en ik voelde mij dan ook niet heel erg thuis in de klas. Ik liep, met de meiden waar ik mee zat, al heel snel voor met de stof en na een tijdje gingen wij ons dan ook vervelen.

Toetsweek kwam eraan. De docenten zeiden dat het eigenlijk een soort van 'oefen' examens waren en niet echt mee telden. Toch legde ik heel veel druk op mijzelf dat ik echt minimaal 7ens mocht halen. Ik heb ik die tijd ook echt wel geleerd. Maar het lukte mij op de een of andere manier niet. Mijn cijferlijst is dan ook  heel erg verschillend:

Windows word: 8
typen:                bestandje foetsie
Nederlands:       8; 7,4; 4.
Engels:              8; 8.
Windows 7:      7
Excel:               10
Post:                 4.9
Archiveren:       5.3

Misschien dat sommige mensen hier blij mee zouden zijn? Maar ik was hier niet te vrede mee. Tuurlijk, die 10 en die vier 8en zijn fijn. Maar ik had beter verwacht, vooral bij Nederlands. En hoe het bestandje bij typen (snel typen en goed typen) kwijt is geraakt weet ik niet, maar die zou ik dus niet over hoeven te doen, maar ik had aangegeven dat ik dat wel wilde. Met Word en Excel ben ik te vrede, vooral met windows want dat was lezen, lezen en nog een lezen. Ook Excel en Post was gewoon heel veel lees en leer werk, en ik heb gewoon heel veel moeite met leren. Maar dat maakt er niet van dat ik hier gewoon heel erg van baal. Ik kon ook wel janken van die 4 van Nederlands. Tuurlijk moet ik de goede cijfers niet vergeten, maar ik baal gewoon.

Na de toetsweek begonnen we meteen met de stage. Er was ons eigenlijk heel weinig uitgelegd, ik wist dat ik een verslag moest maken en welk lettertype dit verslag moest hebben. En dat was alles. Ik ging er dus met een gerust hart heen. Maar na een tijdje begon ik te twijfelen over wat er nou in dat verslag moest. Dus toen ik vroeg wat erin moest komen, en of dit echt het enige was. Hoorde ik van mijn klasgenootjes wat er nog meer was.
Nog meer dat voor mij tegen zit. Dit was de eerste week van mijn stage. Ik heb hier ook een paar nachtjes over geslapen toen het wel weer okay werd voor mij. Maar toen kwam er een andere onzekerheid voor mij. Ik had het namelijk niet naar mijn zin op mijn stage en wist ook niet meer zeker of ik deze opleiding nog wel leuk vind en later wel secretaresse wilde worden. 
Dit leverde voor mij echt heel veel stress op. Want ik wist ondertussen dat ik wilde stoppen. Maar dan kwam, alweer, de vraag wat ik dan wel wilde. 
mijn eigen plekje, het ziet er op dit moment anders uit, maar wanneer ik weer op mijn stage kom zal ik er een foto van maken!

Mijn moeder kwam via haar collega's aan een bedrijf die professionele hulp kan bieden in het vinden van een opleiding, en wij hebben besloten dit te gaan doen. In de tijd dat dit berichtje online staat is dit waarschijnlijk alweer voorbij. En ik zal jullie dan ook wel op de hoogte houden hoe het was gegaan.

Ook heb ik besloten dat ik niet doorga tot ik iets anders heb gevonden. Vooral omdat ik echt al hoofdpijn krijg als ik aan mijn stage denk en dat ik onderweg naar stage gewoon tril en huil. Ik zie er zo erg tegen op, en dat is niet goed voor mij.

De zoektocht gaat verder, hoe het af zal lopen weet ik zelf ook niet, maar volgende maand (Januari Hello!!) zal ik weer een 'school' update geven!

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten